ပန္းအလွ

ပန္းအလွ

Wednesday, August 11, 2010

ထူးဆန္းအ့ံၾသဖြယ္ရာေရၿပင္ေပၚမွအေပါက္ၾကီးမ်ား




အမွတ္တမံ ၾကည့္မိမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေခါင္းေလာင္တစ္ခုရဲ႕ ႏွဳတ္ခမ္း၀နဲ႔ ဆင္တူလွပါတယ္ ။ အေသအ ခ်ာေလ့ လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေရထဲက ၾကီးမားတဲ့အေပါက္ၾကီးေတြဟာ ဆည္ (သို႔မဟုတ္) ကန္ထဲက ေရစီး ဆင္းမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔နဲ႔ ေအာက္ဖက္ဧရိယာမွာ ရွိတဲ့ ေရစီးေၾကာင္းတစ္ခုနဲ႔ ဆက္သြယ္ဖို႔အတြက္ၿဖစ္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္ ။ ဒီေရလႊဲတဲ့အေပါက္ၾကီးေတြ (သို႔မဟုတ္ ) တြင္းနက္ၾကီးေတြဟာ ေရကန္ကို ေရလႊမ္းမိုးမႈမွ ကာကြယ္ႏိုင္ၿပီး ေရကန္ သို႔မဟုတ္ ဆည္ေတြ ပ်က္ဆီးၿခင္းမွလည္း ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္ ။



ေရလႊဲလမ္းေၾကာင္းဆိုတာ ကန္တစ္ခုကေန ေရစီးေၾကာင္းထြက္ေပၚမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ နဲ႔ ေရေအာက္ဧရိယာကို ေရလႊဲ ေပးဖို႔ အထူးသၿဖင့္ ၿမစ္တစ္ခုကို တားဆီးၿပီး ဆည္အၿဖစ္ၿပဳလုပ္တဲ့အခါမွာ အလြန္ကို အသံုး၀င္ပါတယ္ ။ ေရလႊဲအေပါက္ၾကီးေတြဟာ ေရလွ်ံမႈမၿဖစ္ေအာင္ကာကြယ္ေပးၿပီး ေရတက္တဲ့အခ်ိန္ ေရလွ်ံတဲ့အ ခ်ိန္ေတြမွာ ေတာင္မွ ေ၇ေတြဟာ ပံုမွန္အတိုင္း ဒီေရလႊဲလမ္းေၾကာင္းထဲကို စီး၀င္ႏိုင္ပါတယ္ ။



အခ်ိဳ႕အေပါက္ၾကီးေတြဟာ ေခါင္းေလာင္းကို ေၿပာင္းၿပန္လွန္သကဲ့သို႔ တည္ေဆာက္ထားတာၿဖစ္ၿပီး အရပ္ မ်က္ႏွာ အကုန္လံုးက ေရေတြဟာ ညီတူညီမွ် စီး၀င္ႏုိင္ပါတယ္ ။ အခ်ိဳ႕ အလြန္ေအးတဲ့ေဒသေတြမွာဆို ဒီ အ ေပါက္ ၾကီးေတြကို ေရမခဲသြားေစဖို႔ ေရခဲၿခင္းကို ကာကြယ္ႏိုင္တဲ့ အရာ (Ice - Breaking arrangements) ေတြ နဲ႔ ၿပဳလုပ္ထားရပါတယ္ ။ ဒီအေပါက္ၾကီးကို ေရေတြခဲၿပီး ပိတ္ဆို႔သြားၿခင္းမွ ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ပဲ ၿဖစ္ပါတယ္ ။




England ႏိုင္ငံ Derbyshire မွ အေပၚဖက္ Derwent ေတာင္ၾကားမွ ေရေလွာင္တမံမွ ပံုမ်ားၿဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီေရ ေလွာင္တမံဟာ ၀ိုင္ (Y) ပံုသ႑ာန္ရွိၿပီး Ashop ၿမစ္ဟာ ဒီေရေလွာင္တမံထဲကို အေနာက္ဖက္မွ စီး၀င္ပါတယ္ ။ Derwent ၿမစ္က ေတာင္ဖက္မွစီး၀င္ၿပီး Howden ေရေလွာင္တမံကို ၿဖတ္သန္းၿပီးလာၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္ ။ ၿပီးမွ Derwent ေရေလွာင္တမံကို ၿဖတ္ၿပီး ေနာက္ဆံုး Ladybower ေရေလွာင္တမံထဲကို စီး၀င္ပါတယ္ ။ အရွည္ ကေတာ့ ၃ မိုင္ရွိၿပီး အဲဒီေရေလွာင္တမံတည္ေဆာက္တဲ့အခ်ိန္က ၁၉၄၃ ခုႏွစ္ၿဖစ္ၿပီး ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံမွာ အၾကီး ဆံုးေရေလွာင္တမံၿဖစ္ခဲ့ပါတယ္ ။




Monticello ဆည္ကေတာ့ ကန္တစ္ခုၿဖစ္ၿပီး California ႏိုင္ငံ Napa ၿမိဳ႔မွာတည္ရွိပါတယ္ ။ ၁၉၅၃ နဲ႔ ၁၉၅၇ ၾကားမွာတည္ေဆာက္ခဲ့ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္ ။ အၿမင့္ေပ ၂၀၄ ေပ၇ွိၿပီး အရွည္ကေတာ့ ၁၀၂၃ ေပရွိပါတယ္ ။ ကယ္လီဖိုးနီးယားမွာရွိတဲ့ ဒုတိယအၾကီးဆံုးကန္ၾကီးလည္း ၿဖစ္ပါတယ္ ။


No comments:

Post a Comment